måndag 1 december 2008

Suck

Ja, så känns det idag - en DJUUUP SUCK. Gråväder ute, femmånadersbebisen som inte velat släppa taget på hela dagen och en annalkande skattehöjning i ostkuststad.

TRÖTT är jag också. Någon bredvid mig i sängen har SNARKAT sig igenom natten, och så en femmånaders bebis som hängt som ett plåster hela dagen.

VÄNTAR gör vi just nu på maken/pappan/hussen som har fått nålar i sig och förhoppningsvis bröstryggen tillplattad eller vad de nu gör. Och vad är bröstrygg för något egentligen. Man har bröst och bröstkorg och man har rygg och ryggrad (förhoppningsvis...) och bröstben men bröstryggen, nä, den tror jag inte på. I alla fall, stora hunden och jag vill gå ut, själva men tillsammans. Vi vill i lugn och ro få koppla av lite från plåstret, jag menar femmånadersbebisen och uppdatera oss på förortens tingeltangel - nu borde ju allt vara uppe OCH tänt, pinka lite mot diverse lyktstolpar, sniffa omkring och studsa runt med en splirrans ny pinne i munnen. Allt det sistnämnda om pinkeriet osv står givetvis stora hunden för.

Vad jag önskar mig i julklapp? Att alla får vara friska och en hel radda med schysta sovnätter!

Inga kommentarer: