lördag 27 december 2008

Så var roliga julen slut, slut, slut...

och julegranen dansas ut, ut, ut... Nä, någon julegran har vi inte i år - det är liksom ingen mening när vi ändå inte har varit hemma. Men, julen är faktiskt slut nu, det finns inte någon annanannandag jul vad jag vet OCH jag har överlevt julen i år också.

Vi kom iväg, jag och maken/pappan/hussen, sexmånadersbebisen, stora hunden och fullpackad bil, på julaftons förmiddag, och inte glömdes något heller. Och i inlandsstad var det vitt, vitt, vitt på marken så vi fick till och med en vit jul.

Sexmånadersbebisen var som en strålande liten stjärna hela helgen och fullkomligt försvann bland alla julklappar som delades ut i dagarna två. Dessutom fick han smaka lite ris à la Malta och det var inte dumt det heller tyckte han.

Julen avslutades med miniturné bland släktingar i inlandslandsbygd och i natt sov vi alla gott hemma i våra egna sängar. Apropå det här med sängar - jag och maken och stora hunden har i två nätter delat på en 90-bred säng... Det var inte ett endaste dugg mysigt, bara trångt och förbaskat obekvämt - hem ljuva hem alltså.

Julklappar? Jo då, det blir ett besök i Paris i februari tillsammans med maken men utan bebis. Det kallar jag julklapp!!!

Inga kommentarer: