tisdag 30 december 2008

God morgon!

I natt vaknade jag av att sexmånadersbebis gav ett ilsket illvrål. Nappen, tänkte jag och hasade upp och började treva runt i hans säng. Saken var bara den att jag hittade nappen men ingen bebis. Hmm... Jag fortsatte mitt trevande och hittade honom stående på alla fyra i fotändan av sängen. Det var bara att dra upp honom och få honom på rätt köl igen och sätta nappen i munnen på honom så var han nöjd - och sov gott efter sitt gymnastiserande.

Snart är det dags att kånka soffor ner i källaren och så blir det ett besök på BVC för vägning av sexmånadersgossebarnet. Sist vi var där var det läkarbesök och bebis hade dippat från sin viktkurva, vilket doktor gjorde stor sak av trots att jag förklarade att han var förkyld (vem kan äta ur nappflaska med igenkorkad minikran?) och inte varit så sugen på mat - det är väldans svårt att trycka i en bebis mat när han inte vill ha, jag menar det går ju inte ens med oss vuxna. Jag blir förbannat trött på läkarkåren ibland. I alla fall så skall vi idag se om bebis har lagt på sig några gram.

Etapp 4 av väggprojektet skall vi väl också försöka närma oss idag. Denna etapp innebär spackling, tapetsering och kanske målning. Vi får väl se...

Inga kommentarer: