lördag 20 december 2008

Packa packa packa

Trots att vi bara skall vara borta över en natt så kräver det en hel del organinsation och packning. Jag har nu packat; mat till stora hunden och skålar, kläder till mig och femmånadersbebisen, blöjor, flaskor, välling - men måste köpa några fler tetror med färdigvälling, necessären är klar, leksaker, bärsele - får inte glömma nappar och tiger. Dessutom har jag slagit in julklapp till mormor och morfar och tvingat in maken/pappan i badrummet för dusch etc.

Femmånadersbebisen tar igen sig lite i sin säng och han skall ha välling och finkläder på sig innan vi åker. Just det, stora hunden skall ha en lunchpromenad. Hmm.... Hur kaotiskt blir det inte på julafton när vi drar till inlandsstad med storstadshybris? Och allar helst skall försöka komma iväg tidigt. Packa bilen kvällen innan får vara lösningen.

Klockan 16.21 i eftermiddag blir femmånadersbebisen en sexmånadersbebis. Aldrig att jag trodde att det faktiskt skulle gå så här snabbt.

Nu hoppas jag att vi får en trevlig liten vistelse på gästgiveri och att bebis är på sitt allra soligaste humör och att stora hunden inte tokskäller inne på rummet OCH ATT INGEN ÅKER PÅ NÅGON FRUKTAD KRÄKSJUKA ellet något annat (ja, jag är helnojig vad gäller sjukdomar)!

Inga kommentarer: