torsdag 18 december 2008

Julmusik är grejen!

Som jag tidigare har berättat har vi våra rutiner, jag och femmånadersbebisen (som om ett par dagar blir sexmånadersbebisen istället). Det är tupplur på förmiddag och eftermiddag som gäller samt en lur i vagnen på promenad med stora hunden.

Nu har jag upptäckt en metod som får femmånadersbebisen att slockna nästan på studs. Jag laddar helt enkelt stereon med en julskiva av "Absolute Christmas"-typ och så sjunger jag med och dansar med honom i famnen. När fjärde låten går igång kan jag lägga honom i sängen - det slår aldrig fel. Men för att vara på den riktigt säkra sidan så laddar jag stereon i sovrummet med nästan samma skiva och så sover bebis gott till glad julmusik och jag får tid att göra annat t ex dricka kaffe och blogga! En win-win situation eftersom vi båda efter si sådär en timme åter är harmoniska till sinnet.

Inga kommentarer: