tisdag 23 december 2008

Nu tar jag ett djupt andetag

...och tar sats ut i hysterisk sistaminutenjulhandel i östkuststad. Som grädde på moset skall jag dessutom löpa omkring och trängas med en barnvagn med sexmånadersbebis i. Och man vet ju av egen erfarenhet hur man tidigare har stört sig på alla de som släpar med sig vagn och allt ut i trängseln. Nu blir jag en av de jag tidigare sett ned på - huj huj huj...

Kallt är det så här dan före dopparedagen så jag skall göra ett försök med att paketera in sexmånadersbebis i overallen. Det blir nog en del protester.

Tanken var att vi skulle vara på stan, startklara, när butikerna slår upp sina dörrar vid tio, men maken/pappan har ännu inte kommit in i duschen. Ibland tenderar han att vara värre än en fjortisbrud i badrummet. Sedan måste jag skriva en lista på allt som sexmånadersbebis behöver ha med sig till inlandsstad och så får jag inte glömma stora hundens mat... Det blir full speed idag. Nu sätter jag igång!!!

Inga kommentarer: