torsdag 18 december 2008

Ingen dessert

Nej, jag somnade inte på bussen till julfesten med politikerna igår. Däremot blev det ingen dessert eftersom väntan på maten (inget julbord) blev vääääldigt lååååång. Och, eftersom jag hade haft en natt med ganska lite sömn så kände jag mig ganska bladig efter ett halvt glas vin och tog bussen hem någonstans i den låååååånga pausen mellan huvudrätt och dessert. Svårt var det att hålla ögonen öppna på vägen hem så jag skärpte mig allt vad jag kunde för att inte hamna ända nere vid länsgränsen.

Nu tänker jag i alla fall bojkotta restaurangen i fråga jättelänge för desserten är faktiskt det viktigaste - det man, eller i alla fall jag, ser fram emot mest och den skall man banne mig inte behöva vänta miljoner evigheter på, särskilt inte när man är ny mamma till en snart sex månader gammal bebis som inte fått sitt behov av sömn tillgodosett på väldigt länge.

Inga kommentarer: