fredag 2 januari 2009

Minns inte

...vilken byggetapp vi befinner oss i längre, men dörren till nya rummet är på plats och maken/hobbysnickaren är nu i full färd med att sätta upp tapeter. Nu måste jag verkligen på allvar börja fundera på färg i sexmånadersbebisens rum.

Solen gassar idag också och vi har typ 110 grader varmt i köket. Härligt faktiskt att solen kan gassa i januari och står man ute i solskenet är den faktiskt ganska varm trots att termometern visar minusgrader ute. Eftersom det är vanlig dag idag inbillar jag mig att allt folk som var ute på promenad igår istället röjer runt på reorna i stan så därför skall jag nog drista mig till att ta ut både stora hunden och sexmånadersbebisen på promenad.

Sexmånadersbebisen ligger för övrigt på sitt lapptäcke i en solskensfläck på golvet och studerar noggrant alla färger och mönster. Stora hunden står ute i hallen och piper förtvivlat - han vågar inte kliva över dammsugaren. Någon får nog komma till undsättning.

Fortsättning på sammanfattning av 2008 kommer, jag måste bara komma ihåg lite mer först.

Inga kommentarer: