söndag 4 januari 2009

Blogg när bebis sover

Sexmånadersbebisen är inne i en, för en arm moder, väldigt enerverande period då han vaknar vad som känns som ungefär 111 gånger under natten - VARJE NATT. Dessutom har han ont av tänderna (som låter vänta på sig) och är milt sagt på ett über merde-humör, dvs inte särskilt go att tas med.

Min förkylning står och stampar och jag gör vad jag kan för att hålla den i schack. Den verkar ha slagit sig till ro i mitt högra öga för det gråter liksom hela tiden. Det är som om rinnsnuvan har satt sig i ögat och själva näsan är bara igentäppt. Knas.

En decimeter snö har i alla fall fallit under natten till stora hundens enorma förtjusning. Glädjen visste knappt några gränser när han på morgonpromenaden studsade hit och dit och rätt var det var halkade ner i diket.

Idag skall lister, eller listor som maken/hobbysnickaren envisas med att säga, spikas upp på nya väggen. Av erfarenhet vet jag att denna etapp kan ta tid eftersom man alltid på nytt måste lista (fyndigt!!!) ut hur listerna skall skarvas och alltså sågas för att passa ihop i hörnen. Ett nytt besök på byggvaruhuset är aktuellt men eftersom maken har en väldig fascination för att skotta så är han istället ute och gör perfekta snövallar längs garageinfarten.

Hoppas sexmånadersbebis sover ett tag till.

Inga kommentarer: