onsdag 21 januari 2009

Dagens väder och lite annat

Tittar ut genom skitiga fönster. Det är grått. Såååå GRÅTT. Grått ute, grått inne, grått i hjärta, grått i sinne. Nästan i alla fall. Att ha politik idag känns också grått, riktigt j*dra mörkgrått - nästan svart faktiskt. Har helt tappat sugen. Det finns inget som inspirerar. Skall man kanske lägga ner?

Sjumånadersbebisen tupplurar, skall snart börja väcka honom lite fint. Det är dags för gröt. Men jag förstår honom, jag skulle också kunna tänka mig att sova mig igenom dagen.

Skulle behöva lite solsken nu, eller lite snö. Något behövs för att lysa upp. Har konstaterat att vår del av östkust är väldigt snöfattig. Tror nästan att Malmö har haft mer snö denna vinter än vi. Jag är inte gjord för regn och dimma och underkylt med halka.

Tror dessutom att jag vill vara mer mammaledig. Abstinensen efter guldklimpen är så stoooor!!!

Älskar tysktandsalvan som jag smörjer in sjumånadersbebisens svullna tandlösa käkar med. Den verkar hjälpa och vi har därmed fått sova ett par hela nätter nu. Sjumånadersbebisen gillar den också skarpt. Den smakar sött och svalkar - jag har testat på mig själv (så klart!).

Inga kommentarer: