lördag 10 januari 2009

Lördag

Det är lördagförmiddag och sexmånadersbebisen tupplurar - därav blogguppdatering. Har hunnit jobba en hel dag, en ganska lagom start. Inte mycket hade förändrats förutom lokalerna. Ringde bara hem två gånger för att höra hur sexmånadersgossebarnet och hans far hade det. Var väl ganska odräglig mot kollegorna genom att dra upp foton på lillunderverket ständigt och jämt... Nu skall det i alla fall tas nya friska tag på arbetsplatsen och kollegorna skall få veta att de lever!

Sexmånadersbebisen sov inte på hela dagen igår. Däremot har han sovit hela natten fram till strax efter åtta i morse. Det betyder att han har sussat dryga 11 timmar. Inte illa! Sedan var han i och för sig också på ett alldeles rysligt humör igår så han blev kankse lite extra trött av det - han gormade på som värsta " jag-ville-bli-polis-men-klarade-inte-intagningsproven-så-därför-är-jag-ordingsvakten-från-helvetet-istället".

Idag skall mycket hinnas med. Sexmånadersbebisens väggar skall målas, dvs de som inte målades i helgen. Stora möbelvaruhuset skall besökas för inköp av bokhyllor. Bebisbutiken skall hinnas med då sexmånadersbebisens gosedjur nr 1 har gett upp - en speldosetiger som bara spelar högst sporadiskt numera när man drar honom i svansen. Utan denna tiger ingen nattro så det är av högsta prioritet.

Nu är det dags för mig att ta min dagliga dos av c-vitaminbrus - tropisk smak... Kanske skulle jag också försöka ge mig i kast med att montera ihop sittdelen till bebis vagn, han fyller numera ut hela liggdelen så till den grad att man får kroka benen på honom för att han skall få plats.

Inga kommentarer: