tisdag 25 november 2008

Tisdagförmiddag

Femmånadersbebisen tar en förmiddagstupplur helt enligt våra förmiddagsrutiner och själv sitter jag här NYDUSCHAD!!!

En bit bort skall en granne tydligt installera bergvärme och borrandet får hela vårt skröpliga 60-talshus att darra som en skrämd hare.

Jag drömmer märkliga drömmar på nätterna (alltså sover jag faktiskt). Jag gör väldigt vanliga saker, när jag plötslig påminns om att jag någonstans har en bebis men jag vet inte var. Så nätterna ägnas åt att lokalisera femmånadersbebisen som oftast befinner sig i en vagn någonstans, i drömmen alltså. Så medans jag springer omkring i alla möjliga miljöer - i natt var det ett djungel- och bergslandskap - så sussar egentligen både jag och femmånadersbebisen sött i våra sängar. Undrar vad drömmarna egentligen betyder, fast jag vill nog inte veta.

Jag hängde ut talgbollar i helgen så att småfåglarna inte skulle hungra ihjäl i kylan. Nu har kråkorna i kvarteret kalasat slut på dem allihopa. Kråkor behöver också mat, tänker jag och småfåglarna kalasar säkert hos någon djurvän till granne. Skall köpa fler bollar idag.

Inga kommentarer: