lördag 22 november 2008

Kvällspromenad

Jag är inte bara mamma och maka utan även matte (de tre m:en), just det och m-politiker (fyra m!!!). Mmmm... Jo, ute på kvällspromenad fick stora hunden tokfnatt av det vita pudret som ligger så prydligt på marken (och därmed förgyller stora hundens liv) och drog iväg i löpkopplet utan en tanke på att matte lunkade på och funderade på allt och ingenting i andra änden. Resultate blev för min del en tremetersarm och x antal halvtaskiga piruetter och ett snopet tvärstopp för stora hundens del. Fast det är inget mot hur det kan se ut när vi tar oss fram på isgata - då är det bara att böja lätt på knäna och åka med och se glad ut.

Kom hem från promenaden till ett hus i lugn - alltså en sovande femmånaders bebis. Halleluja! Tyvärr är jag inte den lugna sortens människa som min make kan vara, så jag börjar genast kalkylera på när femmånadersbebisen kan tänkas vakna igen och vilket humör han då kan vara på. Lika bra att förbereda en flaska för det var ett par timmar sedan han åt... Mitt liv går i mångt och mycket ut på att just försöka hålla bebis på bra humör.

Inga kommentarer: