måndag 24 november 2008

Snö!

Det snöar ute. Det är något speciellt med den första snön som faller. Genast griper längtan tag i en om att plocka fram adventsljusstakar, värma glögg och äta pepparkakor och kanske till och med julpynta. Men jag skall försöka hålla mig några dagar. Dessutom måste först ljusstakar och pynt lokaliseras och det kan ta tid. När man sedan är i färd med att sätta upp stakarna upptäcker man att glödlampor är trasiga och inte har man några reservisar hemma heller.

Ja, ja, jag har i alla fall fått fyr i kaminen och kaffet är fortfarande varmt i koppen och femmånadersbebis ligger nöjd under sitt babygym och drar i grejerna och sprattlar med benen. Stora hunden har varit ute och inspekterat snön som faller men verkar ha beslutat sig för att det är för kallt ute och har i stället tagit plats i soffan framför tv:n. Idag är det nog dags för femmånadersbebis att inviga sin vinteroverall. Själv måste jag leta upp mina kommunfullmäktigehandlingar. Shit - det blir nog ett projekt som tar hela dagen i anspråk.

Inga kommentarer: