fredag 13 februari 2009

Ordningen är återställd

Efter en tur till den stora tyska hemelektronikkedjan visade det sig att lånedatorn saknade en väsentlig installation. Det var snabbt åtgärdat och all heder till denna stora tyska hemelektronikjätte. Ordningen är återställd - jag kan koppla upp mig mot förortshemmets trådlösa nätverk.

Ute ligger snön decimeterdjup och stora hunden är alldeles stollig, han vill bara vara ute. Jag vill inte bara vara ute för det är snorkallt och isvinden gör att öronen värker trots att mössan är så djupt neddragen att jag nästan får kika ut genom maskorna. Stora hunden är dock ganska smart för att vara stor hund - han har kommit på att om han käkar tillräckligt mycket snö när han är ute, ja då blir han kissnödig ganska snart och måste ut igen när han väl har kommit in, och ute igen käkar han mer snö och så blir han kissnödig efter en stund inne i värmen och så upprepas allt som en evighetsrepris på tv.

Sjumånadersbebisen för just nu ett himla liv där han sitter i sin stol vid bordet. Jag är inte riktigt säker på vad det är han vill och han vet nog inte riktigt själv heller. Sjumånadersbebisen har förresten åkt pulka idag. Upp och ner drog jag honom i vår lilla slänt på tomten. Efter en stund hade snön plattats till så pass att vi faktiskt kunde få upp lite fart. Ett tag funderade jag på om jag skulle bygga ett litet gupp för att göra det hela mer spännande för honom, men det får nog vänta tills han är lite större.

Inga kommentarer: