fredag 27 februari 2009

Det var ett tag sedan

Sist jag var uppkopplad och inloggad var det bister vinter, nu den näst sista dagen av årets kortaste månad är nämnda vinter nästan spårlöst borta och där snön tidigare låg i alla fall decimeterdjup står det nu snödroppar och glittrar ikapp med solen.

Sist jag var uppkopplad och inloggad var sjumånadersbebis just sjumånadersbebis, men tog för exakt en vecka sedan klivit över till att bli åttamånadersbebis. Under samma dag för en vecka sedan var jag och maken på välbehövlig week end i Paris. Åttamånadersbebis fick möjlighet att istället lära känna farfar och plastfarmor lite bättre, eller det kanske snarare var tvärt om och det kan helt säkert behövas.

Hemkomna från världens bästa stad - mer om den senare - hann jag klara av ett uruselt kommunfullmäktige och därefter hamnade jag nästan direkt i 40-graders-feber-landet. Inte det trevligaste. Sist jag deltog på ett möte av samma slag blev jag också sjuk. Det är något sjukt med kommunpolitik kan konstateras.

Under makens och min tredagarsvistelse i den franska huvudstaden har i alla fall dessutom åttamånadersbebisen lärt sig att krypa. Jag vet inte om han visade sin nyvunna färdighet för farfar och plastfarmor eller om han valde att visa sina älskade föräldrar först. De sa i alla fall inget om det innan de for. Fast vi hann ju i och för sig bara innanför ytterdörren så satt de i bilen på väg hem till inlandsstad med storstadskomplex.

Inga kommentarer: