torsdag 18 juni 2009

Ja, jag är en stor egoist

I övermorgon blir elvamånadersbebisen ettårspojke med stort kalas. Imorgon skall det fejas och putsas i förortsvillan och mat skall förberedas liksom grillen skall rengöras.

På den stora dagen skall tårtor göras och så kommer släkten framåt sen lunch. Ettårspojken kommer att gratuleras från alla håll och jada jada jada. Senare när alla är på väg hem, ser arm moder fram emot att få krypa upp i soffan framför tv:n med förhoppningsvis lite överbliven födelsedagstårta och begrunda dagen som varit - i lugn och ro. LUGN OCH RO!!!

Nu skall plötsligt svärfar/farfar med sambo och mycket stor hund stanna här över natten också för på söndagen är det ju stort sportevenemang i Östkuststad. SUCK OCH PUST OCH STÖN - JAG VILL JU FÅ KÄKA MIN ÖVERBLIVNA TÅRTA I FRED.

Om detta gör mig till en stor egoist så är det något jag bjuder på! Mitt energilager är just nu på stort minus och att serva stanna-kvar-gäster är inget jag ser fram emot i bloggandets stund.

Inga kommentarer: