måndag 27 april 2009

Ikväll

...är jag fortfarande förgrymmad på chefen som har mage att sucka för att jag är kallad till politikmöte en dag då chef tydligt ansåg att jag borde vara på jobbet. Inte mitt fel, folk har ju för bövelen valt mig till detta. Och, chef vet mycket väl att just denna dag, i stort sett varje vecka, bör för min del ägnas åt politik. Jag har minsann gått ner i tjänst för uppdragen, men har jag denna dag jobbfri? Nej! Trots att jag har bett om det sedan 2006. Nä, som chef har man inte rätt att grymta när man inte kan underlätta för sin personal trots att personalen, dvs jag, försöker underlätta för chefen och övriga drabbade. Jag skall sluta vara snäll, det hjälper ändå inte i vissa fall, det är tydligt.

Annars är vädret fantastiskt och det gör de flesta människor, undantaget chefen då, på bra humör med känslor av att inget är omöjligt. Ja, det skall vara förutom chefen igen.

Tiomånadersbebisen har under kvällen roat sig med att låta badankan bada i stora hundens vattenskål. Stora hunden såg lite olycklig ut under tiden. Vi har förresten satt upp en agilitybana i miniformat här på förortstomt. Stora hunden är allmänt vild och galen och totalt ouppfostrad, men banan gillade han. Den går ut på att stora hunden skall hoppa över ett hinder följt av att efter några vilda galoppsteg hoppa igenom en ring. Jag är ruskigt imponerad över stora hundens talang. Upplyfta av hans plötsliga skicklighet började maken och jag genast att tala om brukshundsklubben och riktig träning. Fast trädgården passar nog oss alla bättre. Stora hunden är ju inte världsbäst i lydnad, men han har ett stort hjärta.

Inga kommentarer: