lördag 25 april 2009

Söndagsmorgon

När man var barnlös såg man på alla barnfamiljer som mer eller mindre ufon när de steg upp i ottan på lediga dagar. Varför, undrade man och skakade på huvudet när hela grannfamiljen var ute och påklädd klockan nio en söndag morgon. Själv var man snarare på väg ner i sängen igen än uppstigen.

Nu är situationen en helt annan. Grannfamiljens barn är snart tonåringar, alltså sover grannfamiljen länge på lediga dagar. Jag själv är påklädd och klar och har hämtat in tvätt som har hängt ute, kört igång en ny omgång tvätt i maskinen samt vikt in ren tvätt och lag i diverse byrålådor och garderober. OCH - klockan är 08.45 en söndag. Vad skall jag nu ta mig för??? Kanske borde jag göra som väckarklockan aka tiomånadersbebisen, gå och sussa igen. Nä!

Maken har fått en ny dator av sin far. Den står i köket. Det gör även den gamla datorn som bara funkar när den vill. I tv-rummet står makens jobbdator. Min egen lilla vita sak har blivit alldeles undanskuffad, därför är jag aldrig inloggad numera.

Inga kommentarer: