fredag 8 maj 2009

En arbetsvecka till ända

Fredag - ledig från jobbet och vädret ser lovande ut. Lite trött eftersom tiomånadersbebisen tyckte att dagen skulle börja kvart över fem i morse. Pigg som en liten lärka var han och väldigt ensam om det.

Hundvakt har jag hunnit med att vara under morgonen. Smurfgrannarna som inte har sagt två ord till oss sedan vi flyttade till förort för fem år sedan har skaffat en mycket liten hund. Hundar skänker värme till även de kallaste. Så ock till smurfarna. De har börjat prata - MED OSS. De har t o m kelat med stora hunden och sagt att han är väldigt fin. Och, igår fick smurftanten mig att fullständigt tappa hakan. De var i behov av hundvakt ett par timmar och var jag möjligtvis hemma och kunde ta emot deras nya lilla ögonsten. Jisses! Hakan hamnade någonstans nere i barkmullen där jag stod vid vår växande poppelhäck. Så nu har jag alltså tillbringat ett par timmar med en mycket liten hund, stora hunden och tiomånadersbebisen. Samtliga pigga och alerta, men nu när den mycket lilla hunden har blivit hämtad, helt slut. Stora hunden har slocknat i soffan och tiomånadersbebisen i sin säng. Kanske hinner jag också stjäla till mig en stunds sömn. Ja, jag skall nog passa på. Jag har gjort mitt denna arbetsvecka.

Inga kommentarer: